הבדל בין ביטוח מנהלים לקרן פנסיה

כולם יודעים שצריך להפריש לפנסיה בכל חודש אך לא כולם באמת מבינים מה ההבדל בין ביטוח מנהלים לבין קרן פנסיה כאשר הבלבול הרב בנושא הזה מוביל לטעויות רבות אצל אנשים רבים. הבעיה היא שכאשר הם מבינים את הטעות שלהם כבר מאוחר מכדי לתקן.

אז דבר ראשון חשוב להבין מה זה בעצם ביטוח מנהלים ומה ההבדל בינו לבין קרן פנסיה. אז בראש ובראשונה חשוב להבין שמדובר בשני מוצרים נפרדים שהשונה ביניהם רב על השווה.
הן מבחינת אופן החיסכון והן מבחינת מהות המוצר. נלמד על שני המוצרים על מנת להבין איך יש להתייחס לכל אפשרות בעת שיש צורך לבחור במסלול הכי נכון לכל אחד באופן אישי.

מה זה ביטוח מנהלים ובמה זה שונה מקרן פנסיה?

ההגדרה לביטוח מנהלים זהו ביטוח שנחתם בין המבוטח לחברת הביטוח. לעיתים יהיה זה המעביד שיחתום בשמו של המבוטח, בניגוד לקרן פנסיה שזהו בעצם מסמך אשר בו מסוכמות זכויותיהם של העמיתים בקרן. היות וזהו תקנון בלבד ולא חוזה, הרי שהוא למעשה מסמך שניתן לשנותו. בביטוח המנהלים לעומת זאת אין כלל מקום לשינויים משום סוג ללא קבלת ההסכמה של המבוטח. (חוץ משינוי שקשור לעלייה בתוחלת החיים)

באופן כללי ביטוח מנהלים הוא ביטוח הרבה יותר גמיש מקרן הפנסיה היות והמבוטח רשאי לבחור בעצמו את התנאים שיתאימו לו באופן אישי. בקרן הפנסיה לעומת זאת כל שינוי מחייב אישור רגולטור במשרד האוצר. מה שמותיר בסך הכול את הגמישות בבחירת המסלול מתוך מספר אפשרויות. המסלול הרגיל, מוטה פנסיית נכות, מוטה פנסיית שארים או מוטה פנסיית זקנה.

היחס לכיסויים משלימים

קיים הבדל גדול בין המענה שמתקבל מכל אחד מהארגונים במקרים שונים. כמו למשל מקרה של אובדן כושר עבודה. בביטוח מנהלים ההגדרה של אובדן כושר עבודה נתונה באופן מלא לבחירה של הלקוח כך שהוא יוכל לבחור ביטוח למקרים של אובדן יכולת להמשיך בעיסוק הספציפי אשר בו הוא עובד בעת חתימת החוזה.

בקרן פנסיה לעומת זאת ישנה ברירת מחדל שהיא הכיסוי במקרים של אובדן כושר עבודה כאשר התחליף הוא 'עיסוק סביר' אחר ובמקרים קשים יותר 'כל עבודה שהיא'.

כך לדוגמא אדם העוסק במלאכת כפיים, במקרה והוא ייחבל בידיו, אז גם אם תהיה לו עבודה בתחום משיק שלא ידרוש ממנו עבודה פיזית ידנית, מביטוח המנהלים הוא יוכל לקבל פיצוי מה שלא יקרה עם קרן הפנסיה (כל זה רק אם הוא רכש ביטוח לעיסוק הספציפי בו הוא עובד).

במסגרת ביטוח מנהלים יש גם פרמיות נוספות אותם אי אשר לרכוש במסגרת קרן פנסיה. כמו לדוגמא כיסוי למחלות קשות, פיצוי למקרי סיעוד, ביטוח למקרי חבלות כמו שברים, כוויות וכן הלאה.

הבדל בין ביטוח מנהלים לקרן פנסיה

מה משותף לביטוח מנהלים וקרן פנסיה?

עם הגעה לגיל פרישה, שניהם אמורים להעניק למבוטח קצבה חודשית. היא מגיעה לו בהתאם לתנאי הביטוח. רק במקרים של מוות התמונה היא שונה בין השניים.
ביטוח מנהלים יזכה את מוטבי הביטוח בפיצוי חד פעמי על פי מה שמוסכם בפוליסה כאשר קרן הפנסיה תזכה את שארי המבוטח בתשלום קבוע של קצבה חודשית.

איך בוחרים מסלול פנסיה?

יש מגוון מסלולי פנסיה שונים והאפשרויות עשויות להיות מבלבלות מאוד. מסיבה זו ההמלצה היא שלא לוותר על ייעוץ מקצועי אצל יועץ פנסיוני שיש לו את המומחיות לתחום הספציפי הזה.
איש מקצוע יתכנן נכון את הפנסיה מתוך התחשבות ברמת החיים של המבוטח, מצבו הבריאותי, מצבו המשפחתי וכל גורם אחר שעשוי להשפיע על הבחירה.

לייעוץ מקצועי בתחום הפנסיה וביטוח המנהלים השאירו פרטים כבר עכשיו באחד הטפסים באתר והמומחים שלנו יחזרו אליכם בהקדם האפשרי!

בנוסף, עשוי לעניין אתכם: יועץ פרישה לפנסיה.

לא מבינים איך הפנסיה שלכם עובדת?
השאירו פרטים כבר עכשיו והמומחים שלנו ישמחו להסביר לכם!

תוכן עניינים

היועץ - יעוץ פיננסי

היועץ - יעוץ פיננסי

היועץ הינו אתר לייעוץ פיננסי כבר למעלה מ- 10 שנים ובמהלך השנים טיפלנו ועוד נמשיך לטפל באלפי לקוחות מרוצים ששיפרו את התנאים הפיננסים שלהם.
אנחנו מאמינים שאחרי שנים של עבודה קשה וחיסכון רב מגיע לכל אדם בישראל ליהנות ממסלול פנסיה שיתן לו שקט ויעשה את המיטב מהכסף שלכם, תוך כדאי שירות מעולה והצעות מחיר מהטובות בישראל.
אנו עובדים לפי ערכים ברורים הכוללים: אמינות, מחיר הוגן, שירות ללא פשרות ודאגה קודם כל ללקוח.

היועצים שלנו הם מהמובילים בתחום הפיננסי בשוק ויעשו הכל כדי להעניק לכם את התנאים הטובים ביותר.
בעולם שמנוהל על ידי כסף חשוב מאוד לחשוב על היום של אחרי, התחום הפיננסי רחב ובאמצעות יועץ פינססי איכותי תוכלו להגדיל את הרווחים שלך והבטיח לעצמכם עתיד טוב יותר.
"היועץ" - ייעוץ פיננסי - עושים הכל בשבילך.

לא מבינים איך הפנסיה שלכם עובדת?
השאירו פרטים כבר עכשיו והמומחים שלנו ישמחו להסביר לכם!
יעוץ פיננסי

פנסיה מקיפה או כללית

לא מעט שכירים ועצמאיים מתלבטים היכן לשים את כספם, בקרן פנסיה מקיפה או כללית? חשוב לדעת שהמטרה המשותפת של כולנו היא להגיע לגיל הפרישה עם

למאמר המלא »
בלוג

חישוב פנסיה צוברת

כבר חשבתם על הפנסיה שלכם?, יצא לכם לשמוע על המונחים: 'פנסיה צוברת' או 'פנסיה תקציבית' ותהיתם למה באמת מתכוונים? אנו יודעים שהבנת תוכניות פנסיה יכולה

למאמר המלא »
בלוג

דמי ניהול פנסיה

האם אתם מודעים להשפעה שיכולה להיות לדמי הניהול הפנסיוני על החיסכון הפנסיוני שלכם? אם לא, אנחנו ממליצים לכם להמשיך בקריאת המאמר, קחו שליטה על החיסכון

למאמר המלא »
התקשרו עכשיו