בחירת מסלול פנסיה

אף אחד לא רוצה לחשוב על עתידו כאשר יגיע לגיל פנסיה. אנחנו רוצים להרגיש ולהישאר צעירים לנצח. אך אדם שלא נערך כראוי לתקופה הזו של הפנסיה עשוי למצוא את עצמו נאלץ להסתפק בקצבה הזעומה של הביטוח הלאומי שלא באמת תספיק לו.

רק אנשים שחושבים מראש על ימי הפנסיה ובוחרים מסלול פנסיה מתאים עבורם, נהנים בסופו של דבר מקצבה מכובדת כאשר הם יכולים להמשיך ולהתקיים בכבוד בלי לשנות את רמת החיים שלהם מכפי שהייתה טרם הפרישה לפנסיה.

במאמר זה ננסה לבדוק את על כל הנושא של חיסכון פנסיוני על מנת לסייע לכל אחד למצוא בסופו של דבר את המוצר הכי נכון והכי מתאים עבורו.

בחירת מסלול פנסיה

מהו חיסכון פנסיוני?

דבר ראשון חשוב להגדיר מה זה בעצם החיסכון הפנסיוני. החיסכון הפנסיוני הוא בעצם מעין קופת חיסכון לימים שיבואו לאחר הפרישה מהעבודה. אז במקור מדובר בחיסכון, אך מעבר לחיסכון יש כאן גם את הכיסוי הביטוחי ממנו נהנה המבוטח לאורך כל השנים אשר בהם הוא עובד ועד לימי הפרישה.

מה זה בעצם אומר?

אם קורה במהלך שנות העבודה המבוטח חלה, נפגע בתאונה או חלילה הלך לבית עולמו, או אז הוא יוכל ליהנות מקצבה חודשית כאשר זה יחליף את השכר החודשי שהוא מקבל ממקום העבודה שלו.  חברת הביטוח המנהלת את החיסכון הפנסיוני היא זו שתדאג לכך.

לאחר גיל 60 אחרי הפרישה מהעבודה יהיה המבוטח זכאי לקבל קצבת פנסיה מהחיסכון אותו הוא הפריש משך כל השנים. אם המבוטח הולך לבית עולמו, המשפחה שלו תיהנה מהקצבה.

ראו גם: יועץ פרישה לפנסיה.

סוגי חיסכון פנסיוני

בכל מה שקשור לחיסכון לפנסיה, יש שלושה סוגים שונים וחשוב להכיר את האפשרויות כדי שהבחירה בסופו של דבר תהיה הבחירה הכי נכונה והכי מתאימה לצרכים ולמטרות שלו.

  • קרן פנסיה – על קרן הפנסיה כבר פרטנו לעיל. זה כולל את מסלול החיסכון הפנסיוני יחד עם המחיר הביטוחי לכל מקרה אשר בו המבוטח ייקלע למצב של אובדן כושר עבודה. כך גם במקרה של מות המבוטח.
  • ביטוח מנהלים – ביטוח מנהלים זה ביטוח שלא מיועד רק למנהלים למרות השם המטעה. זהו מסלול גמיש יחסית לקרן פנסיה. דמי הניהול שלו יחסית גבוהים לקרן פנסיה.
  • קופת גמל – זה סוג של קופת חיסכון שאין בו כלל את הכיסוי הביטוחי למקרים של אובדן כושר עבודה או מוות. כאשר המבוטח ירצה למשוך את קצבת הפנסיה הוא יצטרך קודם כל להעביר את החיסכון לידי גוף פנסיוני.

כיצד לבחור את המסלול הפנסיוני הטוב ביותר?

מתוך כל האפשרויות הקיימות רשאי כל אחד לבחור את המסלול הכי מתאים לו בהתאם לנתונים האישיים שלו כמו המצב הבריאותי, המצב המשפחתי, רמת החיים וכל מה שחשוב לו בחיסכון שלו.

בעזרת יועץ פנסיוני אפשר להגיע בסופו של דבר לבחירה הכי נכונה והכי חכמה שאכן תעניק את המענה הבטוח בזמן אמת.

לגמרי לא מומלץ לסמוך בעיניים עצומות על קרן הפנסיה שמקום העבודה מפנה את הכספים שלכם אליו. לא תמיד זה יהיה הדבר הכי נכון עבורכם וחבל שלא תשפרו את החיסכון שלכם לימים העתידים לבוא.

לפני בחירת מסלול פנסיה

חשוב להבין שאם לא בוחרים לבד את קרן הפנסיה הרי שהגוף הפנסיוני יבחר את המסלול הסולידי שזוהי ברירת המחדל מבחינתה. לא תמיד זה יהיה טוב ללקוח.
חשוב ללמוד מעט את הנושא כדי שהבחירה בסופו של דבר תהיה בחירה חכמה ונכונה למבוטח.

יש לבחון את רמת הסיכון של המסלול המוצע מול גובה התשואה. מעבר לכך תמיד עדיף ללכת על קרן שיש בה הרבה מבוטחים מה שימנע פגיעה בקרן במקרה של פגיעה במספר עמיתים בו זמנית.

לייעוץ מקצועי לבחירת מסלול פנסיה, השאירו פרטים באתר והמומחים שלנו יחזרו אליכם בהקדם האפשרי!

בנוסף, עשוי לעניין אתכם: ההבדל בין ביטוח מנהלים לקרן פנסיה.

לא מבינים איך הפנסיה שלכם עובדת?
השאירו פרטים כבר עכשיו והמומחים שלנו ישמחו להסביר לכם!

תוכן עניינים

היועץ - יעוץ פיננסי

היועץ - יעוץ פיננסי

היועץ הינו אתר לייעוץ פיננסי כבר למעלה מ- 10 שנים ובמהלך השנים טיפלנו ועוד נמשיך לטפל באלפי לקוחות מרוצים ששיפרו את התנאים הפיננסים שלהם.
אנחנו מאמינים שאחרי שנים של עבודה קשה וחיסכון רב מגיע לכל אדם בישראל ליהנות ממסלול פנסיה שיתן לו שקט ויעשה את המיטב מהכסף שלכם, תוך כדאי שירות מעולה והצעות מחיר מהטובות בישראל.
אנו עובדים לפי ערכים ברורים הכוללים: אמינות, מחיר הוגן, שירות ללא פשרות ודאגה קודם כל ללקוח.

היועצים שלנו הם מהמובילים בתחום הפיננסי בשוק ויעשו הכל כדי להעניק לכם את התנאים הטובים ביותר.
בעולם שמנוהל על ידי כסף חשוב מאוד לחשוב על היום של אחרי, התחום הפיננסי רחב ובאמצעות יועץ פינססי איכותי תוכלו להגדיל את הרווחים שלך והבטיח לעצמכם עתיד טוב יותר.
"היועץ" - ייעוץ פיננסי - עושים הכל בשבילך.

לא מבינים איך הפנסיה שלכם עובדת?
השאירו פרטים כבר עכשיו והמומחים שלנו ישמחו להסביר לכם!
יעוץ פיננסי

פנסיה מקיפה או כללית

לא מעט שכירים ועצמאיים מתלבטים היכן לשים את כספם, בקרן פנסיה מקיפה או כללית? חשוב לדעת שהמטרה המשותפת של כולנו היא להגיע לגיל הפרישה עם

למאמר המלא »
בלוג

חישוב פנסיה צוברת

כבר חשבתם על הפנסיה שלכם?, יצא לכם לשמוע על המונחים: 'פנסיה צוברת' או 'פנסיה תקציבית' ותהיתם למה באמת מתכוונים? אנו יודעים שהבנת תוכניות פנסיה יכולה

למאמר המלא »
בלוג

דמי ניהול פנסיה

האם אתם מודעים להשפעה שיכולה להיות לדמי הניהול הפנסיוני על החיסכון הפנסיוני שלכם? אם לא, אנחנו ממליצים לכם להמשיך בקריאת המאמר, קחו שליטה על החיסכון

למאמר המלא »
התקשרו עכשיו